Abigal - najlepsze nieruchomości

Wynajmujemy lokal pod działalność – jak rozsądnie podejść do tego zadania?

W przypadku niektórych biznesów, wynajem lokalu warunkuje prowadzenie działalności w ogóle. W innych przypadkach, własny lokal okazuje się potrzebny dopiero w toku rozwoju przedsiębiorstwa. W obu tych sytuacjach jednak, finalnie trzeba zastanowić się nad tym, jaki lokal będzie najbardziej dopasowany do naszych potrzeb, a także do profilu działalności naszego przedsiębiorstwa. Inny lokal będzie odpowiedni pod niewielki sklepik, a inny sprawdzi się w przypadku restauracji. Jeszcze inne lokale mogą sprawdzić się dla firm, w których głównie wykonuje się prace biurowe.

 

Lokal odpowiedni pod sklep lub kiosk

 

W przypadku takiego lokalu zazwyczaj metraż nie musi być aż tak wielki, a ważniejsza staje się odpowiednia lokalizacja. Tak naprawdę, przemyślenie tego, gdzie taki sklep ma się znaleźć stanowi o jego sukcesie, bo podstawą jego istnienia jest regularna klientela. Dlatego czasem warto dopłacić do lokalizacji, gdyż dzięki niej możemy sprzedawać więcej. Dodatkowo, każde osiedle ma swój charakter. Wybierając więc dzielnicę, w której taki lokal będzie miał powstać, dobrze rozeznać się w tym, jacy ludzie mieszkają w okolicy. Na nowych osiedlach bardzo często sporą część mieszkańców stanowią młode małżeństwa, które mają małe dzieci- taka informacja może być ważna dla kogoś, kto posiada w ofercie sklepu asortyment dla dzieci. Jak widać, analiza biznesowa i sam biznes plan może bardzo mocno wiązać się z tak prozaiczną kwestią jak znalezienie odpowiedniego lokalu. Trzeba więc te kwestie przemyśleć i zacząć poszukiwania od sprawdzenia, jakie lokale użytkowe do wynajęcia w Krakowie znajdują się w dzielnicach najbardziej przez nas preferowanych.

Do wynajęcia – lokale handlowo usługowe

 

Co w przypadku lokalu pod aranżację biura?

 

Tutaj należy z pewnością wziąć pod uwagę to, czy w biurze będziemy przyjmować petentów. Jeśli tak- lokalizacja powinna być przemyślana, a dostęp do biura ułatwiony dla zwykłych ludzi. Jeśli jednak planujemy zapraszać jedynie naszych partnerów biznesowych na wcześniej umówione spotkania- odpowiednia może być lokalizacja w ramach większego, ale bardziej komfortowego biurowca. Wielkość takiego biura powinniśmy dostosować do bieżących potrzeb- zbyt wielki metraż będzie generował dodatkowe koszty, a ten może się okazać zupełnie niepotrzebny.

 

Czy lokal trzeba będzie w odpowiedni sposób przystosować?

 

Ta kwestia jest również ważna, zarówno jeśli chodzi o gruntowny remont jak i przystosowanie do konkretnej działalności. Jeśli lokal jest bardzo zaniedbany, ale mimo wszystko przypadł nam do gustu- możemy zaproponować, że zajmiemy się jego remontem, a następnie go wynajmiemy, jeśli osoba, która nam go oferuje pokryje koszty remontu. Natomiast, jeśli lokal jest w dobrym stanie, ale wymaga przystosowania do prowadzonej przez nas działalności- wówczas trzeba się liczyć z tym, że będziemy musieli poradzić sobie sami organizując przestrzeń i kompletując wyposażenie, które też będziemy mogli zabrać później ze sobą do nowego miejsca.

Wynajmujemy lokal pod działalność – jak rozsądnie podejść do tego zadania?
Przewiń do góry